סנני מים | שירות למתקני מים

מי שלל לרכישת סננים, ייעוץ ושירות למתקני בר מים

שירות תיקונים וחלקים למוצרי תמי 4 ואלקטרה

טלפון – 0544200566  מיילelka0544@gmail.com

מי שלל לרכישת סננים, ייעוץ ושירות למתקני בר מים

טלפון – 0544200566
מייל – elka0544@gm
ail.com

אוסמוזה הפוכה

אוסומוזה הפוכה

ברבים מהפרסומים על מתקני מים ביתיים נכתב שבמתקן קיימת מערכת אוסמוזה הפוכה. השם הזה נשמע מסובך, אבל העיקרון שעומד מאחוריו פשוט להבנה. בשביל להסביר אותו נתחיל עם הסבר על אוסמוזה (פעפוע) רגילה.

אוסמוזה

נדמיין לעצמנו מצב שבו אנחנו לוקחים כוס מים אחת עם הרבה מלח, ואחת עם מעט מלח, ומערבבים את המים שבשתי הכוסות. במקרה כזה, המלח ישאף לעבור מהמים עם הריכוז הגבוה אל המים עם הריכוז הנמוך, עד למצב שבו כמות המלח בכל המים תהיה שווה.

אבל מה יקרה אם נשים כל סוג מים בשני מיכלים צמודים, שביניהם מפרידה ממברנה  שמאפשרת רק למים לעבור אבל לא למלח? במצב הזה, מכיון שהמלח לא יכול לעבור, המים יעברו מהמיכל עם הריכוז הנמוך של המלח למיכל עם הריכוז הגבוה, עד להשגת שיווי המשקל. זוהי אוסמוזה.

אוסמוזה הפוכה

עכשיו נדמיין את אותו המצב, בתוספת לחץ מיוחד על המיכל עם ריכוז המלח הגבוה, שגורם למים שבו לשאוף לעבור אל המיכל עם הריכוז הנמוך. אם הלחץ מספיק חזק, המים יעברו לתא עם ריכוז המלח הנמוך, וכך נקבל מיכל אחד עם המון מלח, ומיכל אחד ללא מלח.

יישום

האוסמוזה ההפוכה משמשת בתהליכי התפלה להפוך מי ים למי שתיה וגם במתקני מים ביתיים לטהר ולנקות את מי השתיה ולהפוך אותם לנקיים וטובים יותר.

דילוג לתוכן